Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

HV

11-10-2010 kl. 21:33

Set af 1326

renlighed

Kære erfarne tvillingemødre

Jeg søger råd omkring vores twins på 3 og 10 mdr.

Vi er i den omvendte situation, at vores søn er blevet renlig først. Han smed bleen, da han fik skoldkopper i foråret og er nu helt blefri. Han havde inden da tisset på toilettet længe og havde helt styr på det.
Vores datter derimod - er overhovedet ikke interesseret i at smide bleen. Hun vil heller ikke på toilettet eller potten - kun under langvarigt pres fik jeg hende på potten et par gange i sommers, og der er kommet en tissetår én gang.
Hun er fuldstændig uimponeret af, at brormand eller yngre veninder har smidt bleen - hun udskyder hele tiden projektet og siger "til sommer" eller "i morgen."
Når vi lokker bleen af hende, er hun nærmest i panik - hun kan ikke lide følelsen og er bange for at tisse i bukserne.
Hun er et meget viljefast barn, og vi tænker, at hun skal overbevises om, at hun godt kan tisse på toilettet, og at der ikke sker noget ved at tisse i bukserne. Men hvordan får vi hende til bare at prøve?
Vi er også ude i, at brormand garanteret bliver rykket op i mellemste gruppe i børnehaven efter nytår - og søster kan jo ikke komme med, hvis hun ikke er renlig. Derfor vil vi jo gerne hjælpe hende til at komme i gang med toilettræning.
Vi er bevidste om, at vi ikke kan presse hende til at smide bleen - motivationen skal komme fra hende. Men vi tror også, at hun er fastlåst i sin opfattelse af sig selv - hvordan motiverer vi hende?
Vi har forsøgt at lokke med glansbilleder, slik og oplæsning, hvis hun gik på toilettet, og hun er ligeglad.
MVH
Heiid

Svar til dette indlæg

Her gjorde vi sådan Lottie 26-10-10
kl. 21:25

et gennembrud HV 19-10-10
kl. 22:45

Har godt nok ikke tvillinger :-) Stenz 12-10-10
kl. 09:07

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook