Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

Dorthe

11-10-2010 kl. 14:12

Set af 308

Din dreng

er stadig den samme, på trods af diagnosen. Det var der en´som sagde til mig, da han lige havde fået diagnosen og min verden væltede.
Den bemærkning har faktisk hjulpet mig. Emil (7 år)blev ikke anderledes af, at vi havde et stk. papir med asperger syndrom diagnosen på.
Jeg var ikke overrasket over diagnosen, men blev lettet. Endelig kunne jeg komme i gang med, at hjælpe min dreng.

Men jeg forstår godt dine følelser. Jeg havde det på samme måde, og var sikker på, at vi aldrig mere skulle få det godt/være glade osv. Synes også det var vildt uretfærdigt, at lige vores familie skulle rammes af autisme. Følte mig også meget alene, ingen forstod hvor svært det var.
Men nu 3 år efter er livet godt:) Emil er glad og tilfreds. Han er kommet i specialskole for børn med en autismediagnose, efter et smut på en privatskole (et helvede). Jeg har været på kursus hos Psykologisk Ressourcecenter (Kirsten Callesen), Pionergrupper (netværksgruppe) vi bruger Boardmaker (piktogrammer) og socialehistorier, jeg får 12 timers tabt arbejdsfortjeneste og aflastning i hjemmet, så jeg kan bruge tid på Emils storebror også.
Men det er da hårdt arbejde, at have et barn med en autisme diagnose, det er jo ingen hemmelighed. Ind i mellem falder jeg da også i det sorte hul, og synes det er synd for os alle 3. Men det går jo ikke og så rejser jeg mig igen:)

Du skal henvende dig i din kommune; børne/unge afd/handicapafd. De kan hjælpe dig videre. Er der noget du er i tvivl om, eller har brug for hjælp til, så skriv til mig herinde. Jeg vil gerne hjælpe.
Solen skal nok nå dig igen. Dorthe

Dette er et svar til Hvad nu ?

af Annika (11-10-2010 kl. 10:52)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook