Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

Bananne

07-10-2010 kl. 11:16

Set af 1109

Vores søn

er nu 14 måneder. Han er under udredning med en arebjdstese om infantil autisme og retarderet psykomotorisk udvikling. Han er aktuelt motorisk på nieau med en 6 mdrs. baby. Kan ikke sidde selv, kravle, stå. Har ikke styr på den del af udviklingen der handler om 'midterlinien', hvilket giver dårlig balance og manglende kompetence til at sidde og rejse sig op på armene, tage legetøj op. Derudover er det i kontakten og samspillet at vores søn er påfaldende. Da han var mindre, var det strengt taget umuligt at opnå blikkontakt. Det har dog ændret sig markant siden juni (9 mdr) frem til i dag. I dag er der i løbet af dagen næsten altid flere perioder med rigtig god og længerevarende 'snak', blikkonktakt og decideret samspil. Når han er syg forsvinder kontakten og vender først tilbage et par dage efter han er rask igen. Indenfor den sidste måned er han begyndt på to stavelsespludren Ba-ba-ba o.llign., han 'bobler' i mælken og er meget konsekvent begyndt at stoppe tøj og andet i munden.
Jeg har ladet mig fortælle at alle børn udvikler sig uagtet evt. retardering, og derudover har jeg også fået forståelsen af at i hvert fald når det gælder mistanke om autisme (magter ikke/fravælger kontakt) er det umuligt udfra barnets funktionsniveau i de tidlige år at slutte noget om et fremtidigt funktionsniveau, da der tilsyneladende ikke er et klokkeklart mønster (udover at de fleste infantilautister statisktisk set ender som retarderede, da autismen jo er invaliderende for barnets læringsberedskab).
Håber du kan bruge beskrivelsen.
Hilsen
Anne

Dette er et svar til Tegn

af Bille (16-09-2010 kl. 11:03)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook