Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

Malene Knudsen

23-09-2010 kl. 19:52

Set af 2414

Kun 2 blodkar i navlesnoren

Hej.

Vi var til misdannelsesscanning for 14 dage siden. Der var ingen misdannelser og begge børn følger vægt- og udviklingskurven. 2 fine bæbser i maven :o)
Men tvilling 2 har kun 2 kar i navlesnoren. Der er normalt 3. Tidligere opdagede man det først, når man klippede navlesnoren efter fødslen.

I de fleste tilfælde har det ikke betydning for barnet. Men det kan være et tegn på hjerte- og nyresygdom og kromosomfejl.
Vi skal til hjertescanning i Skejby i morgen, men lægen i Horsens beroligede os med, at når 20. ugers scanning var helt normal, så forventer de ligeledes at scanningen i morgen er normal.
I nogen tilfælde bliver barnets vægt mindre end normalt. Lægen sagde, at hvis der ligger et sulten barn i maven, så vælger man ofte at give dem en "før-fødselsdag".

1 ud af 100 har 2 kar i navlesnoren og de sagde, at de oftere så det hos tvillinger.

Er der nogen af jer der har eller vente et barn med kun 2 kar i navlesnoren?

Kærlig hilsen Malene 21+4

Svar til dette indlæg

Min Christian havde to kar Hornbek 26-09-10
kl. 22:54

Min Mikkel hebha21 25-09-10
kl. 09:19

Hej Malene NoMa 25-09-10
kl. 06:56

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook