Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

Sweet

06-09-2010 kl. 08:56

Set af 1377

måske...

Jeg har ikke så meget forstand på området hvad angår børn, men er selv i overvægtsklassen.. men mine børn er "heldivis" tynde... (fortynde efter lægens menning) men de er ganske aktive og sidder nærmest aldrig stille...

Men en tanke jeg får når jeg ser fede børn er.... hvad og hvor meget, især hvor meget, får barnet at spise... Har du tænkt på hvor meget pålæg barnet får på når du smørrer madpakken, eller hvor stor portionen er til aftensmad... det er jo ikke nok at give alt det sunde, hvis man giver for meget til hvert måltid... :O)

Som udgangspunkt skal barnet jo være mæt, og jeg kender jo ikke til jeres kost, men efter vi har skiftet alt det hvide ud (brød, pasta osv.) med de mere grove versioner, spiser vores børn ikke hele tiden...

Det usude til om fredagen, kunne jo også udskiftes med det sunde, men måske købe lidt af det man aller bedst kan li, men som man måske ikke køber i hverdagen... (fordi det skal gå lidt hurtigt) kunne jo være ananas, vandmelon osv. Hun vil jo nok protestere den første gang eller 2, men så er det blevet vane :O) ellers hvis slikket ikke skal udskiftes, så må i sætte noget mindre på bordet. Jeg plejer at lave 2 skåle til børnene (1 til hver) og så putter jeg en passende mængde i og så får de bare ikke mere end det :O) og det ved det. De prøver selvfølgelig at spørge efter mere, men svaret er altid nej :O)

Men ros til dig for at det er NU der skal gøre noget.. inden drillerierne starter :O)

Mvh Sweet 35+3 (og sønnerne på 6 og 4½)

Dette er et svar til Min datter er for tyk

af Sommerfnis (05-09-2010 kl. 17:02)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook