Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

LeAn

19-08-2010 kl. 10:58

Set af 807

...

Jeg forstår godt din bekymring for kold luft... Ikke desto mindre mener jeg, at Mads skal ignorere din søn det meste af tiden - han skal selvfølgelig sige goddag og farvel til ham og hvad der nu ellers er af naturlige bemærkninger.

Men Mads skal ikke gå hen til ham og fx kommentere på eller blande sig i din søns lege, tegninger osv osv.

Forestil dig, at du får en kollega som af en eller anden grund får dine nakkehår til at stritte. Hvis det er en, du skal samarbejde med, så gør du selvfølgelig det - men du opsøger ikke for at småsnakke om job, kolleger, vejret osv. Du hilser på alle dine kolleger og siger farvel - evt som et hej ud i lokalet. Gennem samarbejdet finder du forhåbentlig ud af at kollegaen faktisk er en ok person - og ved at høre lidt med på andres samtale med kollegaen kan det være du finder ud af, at I har en fælles interesse. Det kommer stille og roligt og naturligt - og det værste der kan ske er, at jeres chef prøver at tvinge jer til at hyggesnakke eller på anden måde prøver at presse dig til at være meget åben og positiv overfor den nye kollega.

Du vil formentlig heller ikke tvinge din søn til at lege med et andet barn som han ikke bryder sig om - heller ikke selvom det er storesøster, en kusine, en fætter eller måske en god venindes barn? Bare sørge for at han opfører sig ordentligt og at der er plads til begge. Hvis børnene får lov at være i fred - så kan det jo være, de finder hinanden efter lidt tid.

De 2 situationer er i familie med en situation, du sætter ham i ved at introducere en ny voksen for ham. Igen direkte dårlig opførsel skal selvfølgelig ikke ignoreres - men småprovkerende adfærd skal.

Jeg har set, hvad du skrev om larm på bagsædet - det er så et af de steder, hvor Mads må lære at leve med det, så længe det ikke er skænderier. Ellers bliver han bussemand - og det går i hvert tilfælde ikke.

Mange hilsner
Lene

Dette er et svar til Tak

af Gitte (19-08-2010 kl. 10:17)

Svar til dette indlæg

Tak Gitte 19-08-10
kl. 11:02

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook