Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

anne

19-08-2010 kl. 09:17

Set af 830

Lad ham komme til dig

Hejsa

Jeg tror I skal prøve, at lade problemet ligge et stykke tid. Lad ham være på tværs, vise sin frustration og sin "vrede" uden at I påtaler det. Det er svært, jeg ved det. Jeg har en søn på 6,5, der ofte er på samme måde overfor både mor og far - og vi er ikke skilt.
Jeg kender godt vreden over at få smidt lort i hovedet dagen lang - og af og til ryger låget af, og man må sige fra. Jeg prøver at bevare roen og nøjes med at sige: "jeg vil ikke have, at du taler sådan til mig".
Og jeg prøver at lade være med at fokusere på det hele tiden - for jeg er bange for at stigmatisere ham i rollen.
Så måske er det bedst, at I ikke arrangerer påtvungne "far"-søn aftaler mellem jer. Lad ham komme til dig, når han er parat, og giv ham tiden til det.
Det handler vel også om forventninger; I vil gerne at han accepterer mors kæreste, men hvad vil han? Måske skal han bare have lov at være i fred lidt, og så bliver det måske interessant at komme ud af "hulen" og være med og acceptere mors kæreste med tiden.

Bare som et andet eksempel på at man fastholder en dum situation: min søn kan være meget genert overfor nye mennesker, og det absolut værste er, når de mennesker så stiller sig an og bliver ved med at ville snakke og påtaler det: "Nå, du er nok genert, hva'?" Det fastholder ham i rollen, i stedet for bare at give ham fred og ro til at blive tryg i situationen.

Håber I får skabt en god kemi :-)

Dette er et svar til Hans indlæg

af Gitte (19-08-2010 kl. 08:32)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook