Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

Freja

30-07-2010 kl. 00:03

Set af 261

Kære Bonusmor

Hvordan lærer I/skolen hende tingene (og det er ikke en anklage:-)?

Måske har I allerede prøvet det, men jeg skriver allligevel:-)
Hun kunne måske have fordel i at lære med f.eks. musik eller med kroppen. Ugedagene kan hun f.eks. lære efter den gamle børnesang: Mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag, lørdag mon...ikke vi skal bruge hele denne uge, for at sove rigtig længe søndag morgenstund.

At bogstaverne faktisk har en lyd, kan læres med håndtegn: M (hånden køres rundt på maven med en mmm-lys), R er et tiger, der med begge hænder som kløer siger RRRR osv. Der er også døvetegnene for bogstaverne. Måske er det lettere for hende at stave, hvis hun kan se tegnene for sig/fysisk lave dem?

Hvad spørger hun om? Måske skal hun se billederne af tingene, før hun forstår - hun er ikke så god mundtlig - er hendes sprogforståelse blevet testet? Er det i virkeligheden hendes måde at få kontakt på, så I hellere skulle tage fat i at give hende flere redskaber til kontakt/meningsfuld samtale...?

Jeg kender selvfølgelig ikke din bonusdatter, så det kan være, at jeg er ramt helt ved siden af, men nu kan du jo overveje, hvad du kan bruge for at hjælpe hende. Held og lykke:-)

Mvh. Freja

Ps. Hvorfor tror I, hun er ordblind?

Dette er et svar til fortsættelse

af mpm (24-07-2010 kl. 18:58)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook