Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

mpm

24-07-2010 kl. 18:56

Set af 307

indlæringsvanskeligheder

Hej
Jeg er bonusmor til en pige på 9 år der fik konstateret ADD i svær grad i foråret. Hun er pt. medicineret med ritalin (hun har prøvet depotmedicin). Vi (hendes far og jeg) synes bare ikke der er sket de store fremskridt med hende, siden hun begyndte på medicinen.
Hun kan somme tider virke indelukket, selv overfor personer hun kender godt.
Hun startede i specialklasse for to år siden (startede direkte i 1 kl. pga. fejl fra kommunens side!). Hun har ikke lært særlig meget i de to år hun har gået i skole. Hun kan ikke læse, skrive eller regne endnu. Det virker som om hun ikke har forståelsen af bogstaverne. At hvert bogstav har en lyd og når man sætter dem sammen, bliver det til et ord. Hun kan godt lave hendes skrivebog i skolen, men hvis du spørger hende, hvad det er hun har skrevet, ved hun det ikke. Hun har simpelthen bare kopieret efter uden at vide hvad det er.
Vi har også prøvet at lære hende ugedagene, men dem kan hun heller ikke. Det er kun syv ord i rækkefølge hun skal huske! og det er ord/begreber der bliver brugt ofte.
Når vi prøver at øve med hende ender det tit i at hun bliver ked af det, fordi hun føler sig presset og ikke kan koncentrere sig. Vi får selvfølgelig dårlig samvittighed, fordi vi så gerne vil, at hun lærer noget.
Desuden spørger hun meget! Om mange ting der for os virker logiske. Et spørsmål fører altid 10 andre med sig, nogen gange de samme spørgsmål spurgt på en forskellige måder.
.... fortsættes

Svar til dette indlæg

fortsættelse mpm 24-07-10
kl. 18:58

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook