Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

LilleSpunk

08-07-2010 kl. 05:46

Set af 1456

Jeg har været præcis der hvor du er!

Hej Mette

For knapt 5 år siden fødte jeg den skønneste lille pige i uge 25+3 efter spontan vandafgang i uge 24+5. Hun vejede 750g ved fødslen og var 32cm lang. Hun blev født med fødderne først.
Vi var indlagt på Skejby (hvor hun blev født) og senere overflyttet til Herning. Alt i alt var vi indlagt i 11uger og på hjemsendelsesdagen vejede hun 2650g og var 46cm lang.
Hun klarede sig generalt rigtig flot på sygehuset, heldigvis ikke de store komplikationer. Hun havde en mindre hjerneblødning men det var så lidt at lægerne mente at det ikke ville få nogen betydning senere når hun var vokset. Hun lå med Cpap i lang tid, men undgik respirator. Hun fik som så mange andre børn lysbehandling for gulsot og fik 3 gange blodtranfusioner, da hun ikke selv kunne lave blod nok i takt med alle de blodprøver som skulle tages dagligt.

I dag er Amanda næsten 5 og stortrives. Hun har overhovedet ikke nogle mén og er en normal og glad pige. Udviklingsmæssigt er hun rigtig godt med. Hun vejer 16kg og er 115cm høj, kan stave/skrive sit navn, synger dagen lang, er god til at koncentrere sig, elsker at hjælpe mor med madlavningen og er netop i søndags blevet den stolteste storesøster der findes.
Vi føler at vi har været super heldige og vi takker hver dag for vores dejlige Amanda!

Hvis der er noget som du kunne tænke dig at høre nærmere om, så skriv endelig :)

Held og lykke med det hele, håber at du kan holde den lidt længere - hver dag er en sejr!

Knuz Mette Amanda 210705 (født i uge 25+3) og ny lillesøster Simone 040710 (som blev født 5 dage før termin).

Dette er et svar til Hvor mange har født i uge 24+ eller 25+?

af Mette74 (05-07-2010 kl. 15:31)

Svar til dette indlæg

Sikke en skøn historie med få med på vej Mette74 08-07-10
kl. 09:31

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook