Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

Helle

01-06-2010 kl. 22:40

Set af 263

Hej Henriette

Vores søn på 7½ får concerta, en afart af ritalin. Vi var MEGET i tvivl om vi skulle medicinere ham, og snakkede frem og tilbage. Snakkede om, at hvis han havde sukkersyge, ville vi ikke betænke os så meget som EET sekund, om vi ville medicinere ham. Hvorfor havde vå så skrupler med ritalin? Jo, folks fordomme, fordi de ser det som et narkotikum. og det er det jo også, men i meget større doser.

Vi har fået en HEL anden søn efter medicinering. Han er faktisk helt "normal", hvad det end så er. Han er selv MEGET bevidst om virkningen, og beder SELV få medicinen hver morgen. Han må gerne springe over i weekenderne, men har endnu ikke gjort det i de 1½ år, han har været på medicin. Hans ordrette svar er: Jeg har ikke så meget tankemylder, når jeg får medicin.

han startede med ritalin i 6 uger, og det var egentlig OK. Men det var træls han skaulle have medicinen med 4 timers mellemrum og dagen, og at han nåede at "dykke" før virkningen af den næste pille indtraf. Derfor er han nu på concerta, en depotmedicin af ritalin, men som virker over 12 timer. Dvs han oplever ingen dyk, og derved ingen nederlag.

Man kan SAGTENS følge dig i dine spekulationer, men tænk på hvad der kan hjælpe din søn til at få en hverdag til at hænge sammen med masser af succesoplevelser.

Spørg gerne, hvis der er mere du gerne vil vide omkring vores historie. meld også gerne tilbage, hvordan din søn reagerer på ritalinen.

Knus Helle, mor til Daniel 161002 med diagnosen ADHD

Dette er et svar til puha ritalin

af angriet (01-06-2010 kl. 19:07)

Svar til dette indlæg

puha angriet 05-06-10
kl. 22:00

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook